Відновлення танцем Одеса. Фламенко в Одесі. Танці для дорослих в ОДЕСІ
Наразі, це волонтерський, не комерційний проект. Для місцевих пільгова оплата, для ВПО оплата зменшена навпіл, для волонтерів безкоштовно по п ятницям. Приєднуйтесь! В Одесі ми, наразі, вивчаємо стиль фламенко Тангос, Севільяну. Починаємо вчити танець стилю Фанданго, та вводимо базові елементи Булеріас.

Постійний клас фламенко Севільяни в Одесі. Фламенко Одесса.
Sevillanas (севільянас) — форма пісні та танцю, які прийняті як регіональний танець Севільї. Sevillanas виник у дев’ятнадцятому сторіччі від класичного танцю, відомого як Seguidillas Boleras, boleras, походить безпосередньо від танцю відомого як Seguidilla Manchegas, який був популяризований у Південній кастильській області La Mancha. Sevillanas — святковий, фольклорний танець Андалусії і розвинувся в структурованому форматі, що складається з групи чотирьох коротких танців. У межах кожного танцю є мелодійна тема, яка заспівана або зіграна три рази і потім закінчується раптовою зупинкою, оскільки танцівники виконують фінальну позу.
Севільяна — один із найбільш уславлених стилів фламенко. Походить від найдавнішого стилю сигуірії, коріння якого сягає XVI століття.
Ця музика сформувалася і набула свого остаточного вигляду в таких районах Севільї як Тріана, Ла Макарена, Сан Бернардо, Ла Ферія та Ла Аламеда. Саме тут виникла Севільяна, відома більш своїм танцем, ніж піснею, — танцем, повним грації та гнучкості, експресії та водночас легкості рухів.
Стиль фламенко Тангос вивчаємо в Одесі
Los Tangos (тангоc) — Tangos — одна з найбільших і динамічних форм танцю, яку, як buleria, плекають і розвивають як частину вистави.
Має циганське походження. Пісні зазвичай веселі, оптимістичні та невимушені, вони ідеально підходять для того, щоб під них танцювати. Втім, можливо зустріти тангос без веселощів. Як би не було — танець тангос експресивний і чуттєвий, його рухи та емоційний настрій нагадують про давні ритуальні танці.
У різних місцевостях тангос танцюють по-різному. Чотири основні напрямки: tangos de Cadiz — тангос з Кадіса, tangos de Sevilla — тангос з Севільї, tangos de Jerez тангос з Хересу і tangos de Malaga — тангос з Малаги. Кожен із цих напрямів має свої особливості та манеру виконання, характерні лише для даного регіону.
До гілки Тангосу відносяться :
- Tiento — стриманий, врівноважений.
- Tanguillo — святковий, грайливий, легкий;
Тангос — це один із найдавніших стилів фламенко. У першій чверті ХІХ століття він вже сформувався і виконувався під час свят у Кадісі. Починаючи з цього часу цей стиль набуває величезної популярності, як танцю, так і пісні, і стає улюбленим стилем серед відвідувачів кафе. Тангос робить справжній фурор, особливо наприкінці XIX — початку XX століття.
Ритмічний розмір тангосу — дводольний або чотиридольний. Чіткість ритму цього стилю фламенко вказує на його спорідненість із ритуальними африканськими танцями. Він дуже зручний для виконання, і тому тангос був улюбленим танцем у севільських кварталах та на святах Кадісу. Ця зручність дозволяла співакам виконувати його в своїй власній манері, що призвело до появи різних напрямків танго: існує, наприклад, танго з поетичною назвою «los tangos del camino» — «тангос доріг» або «los tangos del los canasteros» — «тангос кошиків» ». Ці стилі народилися в печерах Сакромонті поблизу Гранади, де здавна селилися цигани, і де досі живуть люди та влаштовуються грандіозні свята фламенко. Зараз тангос – один із найпопулярніших стилів танцю фламенко, незважаючи на те, що раніше цей стиль був скоріше «пісенним».
Репетиції, заняття танцем фламенко в Одесі. Репетиции, обучение фламенко в Одессе.
Приходьте навчатися танцю фламенко в Одесі разом з нами. Заняття танцем фламенко, наразі проводяться в Одесі в центрі міста, на фонтані та на Котовського у Лузанівці. Клас тангосу фламенко в Одесі — це пристрасни та інтесивні репетиції де вам доведеться пропітнити на славу. На кожній локації ми вивчаємо окремий танець тангосу.
Який одяг потрібен для заняття танцем фламенко?
Звичайно, танці фламенко потребують спеціального взуття. Але, професійне взуття достатньо дорого коштує. Його можливо замовити на сайтах виробників. Це може бути взуття таких марок: Senovilla, Begoña Cervera, Luna Flamenca, Arte Fyl, Menkes, Don Flamenco, Gallardo, Buleria, Roberto Garrudo, La Lupi. Але, для початкових репетицій підійде будь який зручний одяг та взуття. Наприклад, туфлі, які можно взяти зі свого звичного гардеробу. Такі туфлі повинні бути на невеликих та стійких підборах (3-7см). Стійки, але не дерев яні. І найкраще якщо є перепонка для закріплення на стопі , щоб туфлі не спадали з ноги (її можливо зробити самостійно з полоски одежної гуми). Якщо в вас немає такого взуття, на перший час підійдуть м які кросовки чи кеди. З одягом трохи простіше, бажано мати широку спідницю яка дозволить виконувати рухи фламенко і не буде заважати рухатись. Заняття фламенко проходять в достатньо інтенсивних рухах, тому топ повин бути зручним та змінним.
Чекаємо на Вас! Усі питання по телефону 067 / 7722_193
Фламенко Одесса центр, фонтан, Лузановка, Котовского
Булерія фламенко.Булеріас фламенко. Розбираємося в структурі танцю Булеріас. Як танцювати булеріас фламенко. Как танцевать Булериас.
Булеріас – відносно молодий стиль: з’явився він наприкінці XIX століття у кафе та тавернах як завершальна частина інших, повільніших та спокійніших танців, найчастіше солеа. Потім він трансформувався в самостійний танець, який часто включає елементи інших, абсолютно різних за характером стилів. У ньому можна побачити рухи та характер алегріас, солеарес.
Складна рітміка, швидка подача та 12 дольний компас – робить Булерію складним для вивчання. Саме тому, якщо ви вмієте з легкістю танцювати булерію то це показує, що ви вже вийшли на високий рівень вивчання танцю фламенко. Може також використовуватися як фінальна частина деяких співів та танців фламенко.
Компас танцю булеріас – дванадцятидольний:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
або
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
де жирним шрифтом виділено сильні частки.
Є декілька стилів Булерії.
Наприклад:
Bulerías de Jerez – корінням з міста Херес (рахується шістками 123456 123456 де одиниці це сильна доля, 2 та 4 більш сильніші ніж 3,5,6. Одиниця прихлопується ногою), Bulerías de Cadiz – корінням з міста Кадіс (по пальмосу він такий же як булерія де Херес. Відрізняється лише куплетами та виконанням), Bulerías de Lebrija\Utrera (З Міст Андалусії. Компас теж розбит на дві шісткі. Він більш повільний та тягучий ніж Херес. Компас 123456 123456 один та п’ять сильні долі), Romance (древние песнопения), Jaleos extremeños (також компас розбит на дві шістки з контратьємпами 12 і 34 і 56 12 і 34 і 56)
Деякі види пальмас Булеріаса:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 (жирним шрифтом – акцентовані удари в долоні)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 (жирним шрифтом – акцентовані удари в долоні)
123456 123456 (жирним шрифтом — удар ногою, підкреслено – акцентовані удари у долоні)
123456 1і2і3і4і5і6 (Контратьємпа Contratiempo (звук проміж сильних долей) Перша шістка прохлопується на кожну долю, друга у контру)
1212345 нххпхх (н-нога удар, х-хлопок,п-пропуск)
Розбираємо куплет булеріаса Letra(куплет)Летра булеріас переклад:
В булерії, танець – це відповідь на строки куплету.
Традиційне виконання.
Іноді перед початком куплету буває розпів кантаоре (співака), розігрів голосу (зазвичай це в солеа пор булеріас) Айєо Ойоой….
Куплети відрізняються один від одного.
Letra alta – насичений куплет, експресивний куплет ( Як це описати, по сенсу десь так: «Коли я співаю сігурійю я відчуваю у роті кров»).
Letra звичайна, яку ми зараз і розбираємо.
Летра співає Кантаора Ля Фабіє:
Como revienta un canon
ремата
Como revienta un cañon
A fuertecillas de tantitos golpes
Así voy a reventar yo
A fuertecillas de tantitos golpes
Así voy a reventar yo
Розбираємо цей куплет:
трьох строках одного куплета булеріаса приховане ціле життя. Як в японському хокку. Один куплет це закінчена композиція. Це може бути пристрасний, серьйозний так і жартівливий ченс. Наприклад, ця летра: «Як вистрілює рушниця. Декільками потужними ударами. С такою ж силою як розірвало рушницю при пострілі, рве й мене».
А.В.С. – строки Летри (куплету):
А. 12Como3revienta un canon
12 1 2 3 | _ | _ | _
(Комо ревьєнта ун каньйон. Як вистрілює рушниця)
Строчка А – це лірична частина куплету. В першу А. частину танцор може просто слухати та нічого не робити. Як він закінчив спів, йде відповідь йому танцем, рематою з точкою на 10. Основні крапки в булерії це 10, 6.(удар чи поворот)
REMATE — проміж повтором цієї строки. Грає гітарист (може танцювати танцюрист).Один – два компаса, не більше чотирьох. Це запів, мелодія не буде дуже відрізнятися , возврат в основний тон.
Перша строка повторюється завжди, при повторі кантаор та гітарист пішли на верх і там залишилися:
А. Como revienta un cañon.
У танцора можуть йти маркахі tradizionali marcajes di bulerias, проходки які маркирують ритм.
Далі йде справжній розвиток подій. Тут виголошується, аккордом співом та гитарою найпотужну фразу. Строчка В – це розвиток. З цією частиною у танцора теж починається експресивні рухи.
В. A fuertecillas de tantitos golpes
(частина слів а фуєрте виконуються до початку наступного компаса. Це ускладнює розуміння де закінчуються і де починаються ці строки. Друга частина слова Фіджьо – співається на початок компасу. Слово golpes роспівається на дінамічну частину компаса)
(А фуєртефіджьияс де тантітос гольпес)
Строчка С – це завершення смислове та музичне. Цвях яким ви ставите крапку. Це сама дінамічна ритмічна частина куплету.
С. Así voy a reven_tar yo
Слово Así випадає на першу сильну долю компаса. На voy — друга сильна доля компасу. Слова tar yo випадає на динамічну частину.
(Аси бой еревен_тар йо)
С такою ж силою як розірвало рушницю, рве й мене
Зазвичай ці строки В.С. йдуть теж на повтор, (якщо немає повтору то йде ямада під мажорну частину):
В. A fuertecillas de tantitos golpes
С. Así voy a reventar yo
Після частин В.С. починається Ямада.
Ямада булеріаса починається з 1. Закінчується традиційно на 10 рахунок.
Схема сильних і слабких часток Булеріаса фламенко:
| _ _ | _ _ | _ | _ | _
Лірична та динамічна частини компасу
Компас Булерії
Компас танцю булеріас – дванадцятидольний:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
або
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
де жирним шрифтом виділено сильні частки.
12 дольний компас ви почуєте з 12:
12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 1 2 3 4 5 ___6 7 8 9 10 11
| _ _ | _ _ | _ | _ | _
Та ті ті Та ті ті ——Та ті Та ті Та ті (дві смислові частини одного компаса лірична та дінамична)
Чого починаємо з 12? Це відправна крапка. Це як вздох перед початком смислової частини.
Щоб не загубитися у компасі слухайте гитару. Долі компаса маркіруються у гитарі, на останній долі майже завжди йде аккорд- акцент на 10-11. Акценти зміна також може бути на 3.
12 дольний компаси: Солеа, Алегріас, Солеа пор Булеріа (середній темп більш воявничий, летри солеа які виконуються в ритмі булеріа).
Солеа пор Булериа – це потужні летри, по сенсу більше про любов, ненависть, природу та інше. В яких представлені сильні емоції, пристрасть.
Фанданго Fandangos. Вивчаємо фламенко Фанданго в Одесі. Одесса.
Починаємо вчити танець фанданго. Фанданго фламенко — це стиль який згадується в описах, ще в 1700 році, та має, ще давніши коріння.
Походження танцю фанданго
Стверджують, що це найдавніший палас фламенко. Можливо, він походить від арабських і португальських співів. Це результат змішання різних культур.
Насправді, фанданго не є виключно фламенко, зустрічається не тільки на півдні , а й в іншіх іспанських регіонів, а також у культурі інших країн.
Але всередині фламенко фанданго став джерелом інших сучасніших стилів, таких як малагенья, тарантос або гранайньяс, серед інших. Як і в більшості стилів фламенко, кохання (і розчарування) — це найпоширеніша тема фандангосу. Крім того, пісні про землю, звеличення жінки, релігія та фаталізм часто присутні у цій музиці.
Став особливо популярним в Андалусії, у період розквіту кафе-концертів, приблизно з 1870 року.
Деякі з культур, з якими він перетинається настільки, що стає нерозрізненим:
Португальська культура: вже сама назва танцю, фанданго, нагадує про португальську фаду. Арабська: здається доведеним, що походження фанданго, насправді, арабське, оскільки він сильно нагадуєдеякі направлення арабських танців. Американська: фанданго є дуже поширеним танцем у південній частині штату Веракрус у Мексиці, що підтверджує його вплив на культури за океаном.
Як танцювати фанданго
Фламенко-фанданго можна відрізнити від інших стилів цього жанру за його ритмом ( 3/4), його різноманітною тональністю, чергуванням текстів та інструментальних варіацій, а також супроводу хлопків та гітари. Він може бути швидким, як його танцюють в Хуельві, або повільним, як фанданго де Альмерія, а вердіалес — Малагське фанданго — виконується в середньому темпі.
Кількість різноманітних варіацій фанданго величезна. У кожному регіоні Іспанії його називають і виконують по-своєму: малагенья – у Малазі, ронденья – у Ронді, гранадина – у Гранаді, мурсіана – у Мурсії .
Ритмічний малюнок фанданго привабливий і простий одночасно. Розмірність – 3/4
123456
або 6/8 з акцентом на першій частці. Компас фанданго виглядає так:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
(жирним шрифтом виділено сильні частки).
—————————————————————————-
Одеса Тетяна Лихманова, в процесі навчання. Ділюсь знанням о фламенко, вивчаю та розбираю матеріали о фламенко.
В процессі навчання. Вчимося разом!
Якщо ви хочете поправити, чи додати інформації — напішить у коментарях. Дякую
Стиль танцю фламенко TARANTOS
Tarantas — вільна форма, але Tarantos має чіткий і строго регламентований компас і в нотному записі має розмір 2/4 або 4/4.
Tarantos бере своє коріння з південно-східних провінцій Іспанії. Тематично coplas тяжіють до пісень місцевих роботяг — гірничопрохідників і рудокопів (так само відчувається сильний зв’язок з такими формами, як Mineras і Cartageneras).
Практично у всіх піснях один єдиний сенс — смуток та тягар життя шахтарів. Дехто стверджує, що ці пісні привезли з собою численні чорнороби з Андалусії, які приїжджають на заробітки до шахт La Unión. Але інші вважають, що це саме місцеві coplas, пристосовані до форми cante flamenco.
Як Tarantos, так і Tarantas, внаслідок своєї особливої гармонії та багатства прикрас, мають східне звучання.
Що стосується таранто, ми маємо зазначити, що це технічно дуже складний танець, оскільки в ньому використовується більше «стилізованих» елементів. Насамперед, ви почуєте вступ гітари та співаків під дуже специфічне звучання, що поступається місцем танцю. У цій першій частині канте та гітара «викликатимуть» сапатеадо (або роботу ніг), начебто це був діалог «питання-відповідь» з ритмічними чергуваннями. Айео (частини, у яких кантаор співає «Ай») дуже характерні цього стилю, як і деякі мелодії, які гітара ритмічно координує з ногами.
Друга частина танцю починається у стилі танго. Він характеризується більш прискореним та святковим характером. Темп поступово пришвидшуватиметься до завершення танцю.
Історія Таранто нещодавня. Як танець ми вперше побачили його в руках Кармен Амайя. Згідно з останніми дослідженнями, цей танцювальний стиль був вигаданий Кармен разом із гітаристом Сабікасом і вперше виконаний 12 січня 1942 року в Карнегі-холі в Нью-Йорку. Танець з бінарним компасом,співи та гитара з повільним ритмом, його характер урочистий і вимагає великої експресії від людини, яка її виконує.
